5/10/10

lama menyepi, kini kembali , nanti hilang lagi

nama saya adli
member2 kat n9 dan phg pnggil saya deli
dekat asis org panggil saya trolak
dekat metc org pnggil sya ad
suhaili zazali panggil saya li

saya sayang ibu saya
saya sayang mak saya
saya sayang mummy saya
saya sayang umi saya

mak..selamat hari ibu.....

dan ini yang adik lakarkan buat mak...dan lakaran ini adalah antara salah satu sifat dan minat mak yang turun kat anak mak untuk terus menulis...


sekali pandang hati girang
walau senyum mahupun duka
sekali pandang hati senang
walau jauh mahupun dekat

pernah daku memaku hatimu
dan kau pulangkan mutiara kata buatku
selalu ku lupa asal ku
namun dikau ada menanti suara ku

ini anakmu
ini wali anak perempuanmu
tersusun harapan kau katakan
daku disini pasti kotakan

mekah hantaranku buatmu nanti
sayang makananmu dariku nanti
doa hembusan nafasku untukmu
taat degupan jantung untukmu

mohonku
agar panjang usia mu
agar dapatku titipkan sayang cinta dan segalanya untukmu
agar dapat ku hembuskan senyuman dari hatiku

moga suatu hari kau yakin dan pasti
walau ku hanya satu
dakulah anak lelaki paling sempurna untukmu..

selamat hari ibu buat nurpisah binti zainudin...

No comments:

Post a Comment

pingpingu